Хранителни групи - полезни съвети

Или как да изглеждаме добре.
Аватар
User

hissi

Мнения

1974

Регистриран на

Сря Сеп 06, 2006 11:27 am

Местоположение

Благоевград

Хранителни групи - полезни съвети

Мнениеот hissi » Вто Фев 17, 2015 2:11 pm

Здравейте! Пускам темата, защото смятам, че тези от нас, които желаят да се хранят здравословно и целесъобразно, ще имат нужда от малко помощ в комбинирането на храните, особено ако са в началото на този процес. Затова, ще споделя с вас правила за съчетаване на храните, които са ми препоръчани от лекар-диетолог и аз също се старая да ги спазвам.
Искам да допълня, че месо и местни продукти се препоръчват 3 пъти седмично като се консумират на обяд, риба и рибни продукти 2 пъти, като единия ден задължително е риба и за обяд, и за вечеря. Препоръчва се консумацията на сурови зеленчуци с всеки обяд и вечеря. Плодовете, млякото, ядките и чай могат да се консумират като междинни хранения между закуската и обяда и между обяда и вечерята. Закуската е абсолютно задължителна, както и консумацията на поне 2 литра вода на ден. Сладките храни, тестото се ограничават до минимум. Ако имате някакви въпроси, не се притеснявайте да пишете и да си даваме взаимно съвети в борбата. Успех!

Хранителна група А – белтъци

- Месо – всякакви видове месо – птици, свинско, телешко, агнешко, заешко, кайма, наденица
Препоръчителен прием – 3 х 150 гр. на седмица в сготвено състояние

- Яйца – всякакви видове
Препоръчителен прием – 3 пъти в седмицата по едно яйце

- Риба и всички видове морски дарове

- Сирене – всички сирена, без синьо, Камамбер, Бри (по-мазните сирена се избягват)

- Соя и соеви продукти + тофу

- Кисело мляко (извара)

Тези храни не се съчетават по между си на едно хранене! Могат да се консумират заедно с храни от група Б!


Хранителна група Б – неутрални храни

- Тук се включват всички видове зеленчуци
Списък 1 – това са всички зеленчуци в зелен цвят, те се препоръчват да бъдат консумирани за вечеря, останалите зеленчуци могат да се консумират на обяд.
- Гъби, маслини, семена (тиквено, слънчогледово), ядки (лешници, орехи, бадеми), кълнове
- Масло, олио, зехтин, сметана

Всички изброени храни могат да се консумират по между си на 1 хранене.

- Зелени подправки – могат да се комбинират и с група В


Хранителна група В – нишестени храни
- Ориз, картофи, булгур, елда, киноа, пшеница, ечемик, царевица и производни (баници, спагети, солети, чипсове, бейк ролс, мъфини, лазаня, шоколад, захар, мед, кленов сироп, пица)

Изброените продукти след ориза се комбинират с група Б само в „мръсен ден”


Самостоятелна група храни
- Боб, леща, нахут, зелен боб – комбинират се с група Б
- Прясно мляко – консумира се чисто
- Плодове – всички видове
Консумират се като закуска в 10:00 или в 16:00 и не се комбинират

Изключение от правилото – може да се комбинира ябълка с кисело мляко
"Научи се да подбираш мислите си така, както подбираш дрехите си. Това е сила, която се развива. Ако успееш да владееш ума си, само така ще контролираш и живота си."

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

Copyright ©2014 Psy-Help.org ® All Rights Reserved | Brought by CloudyAnt